Webhosting

Netwerk en infrastructuur

Om de kwaliteit en stabiliteit van onze dienstverlening te waarborgen werken wij met zorgvuldig geselecteerde datacenters en hardware. 

Ik wil meer informatie

Netwerk en infrastructuur

Wij proberen onze afhankelijkheid van derden zoveel mogelijk te beperken door alles in eigen beheer en eigendom te hebben. Voor sommige aspecten van onze infrastructuur vinden wij het verstandig dit over te laten aan partijen die hierin gespecialiseerd zijn en werken volgens dezelfde filosofie als ons.

Onze infrastructuur in het kort

Datacenters met bewezen kwaliteit

Wij leveren onze diensten vanuit twee verschillende datacenters. Al deze datacenters voldoen aan de hoogste normen. Zaken als camerabewaking, toegangscontrole, zonebeveiliging, inbraakbeveiliging en brandbeveiliging zijn hier uiteraard geregeld. Daarnaast stellen wij hoge eisen aan de inrichting en kwaliteit van de netwerk infrastructuur van onze leveranciers. Onderstaand een overzicht van de faciliteiten in de datacenters en informatie over locaties van onze datacenters.

Ede

Ons primaire datacenter is het datacenter van BIT in Ede. Het hart van onze dienstverlening klopt in het datacenter, die tot de absolute top van Nederland behoort, evenals de door ons zorgvuldig geselecteerde hardware. Het BIT-datacenter is voorzien van de laatste techniek en voldoet aan de hoogst mogelijke standaard op het gebied van betrouwbaarheid en beveiliging.

BIT maakt gebruik van een zogenoemd Twin datacenter dat bestaat uit BIT-1 en BIT-2. Deze twee datacenter locaties liggen op ruime afstand van elkaar en zijn volop redundant uitgerust met glasvezel. Beide datacenters zijn in volledig eigendom van BIT, maar functioneren volstrekt onafhankelijk van elkaar. Beide datacenters beschikken ieder over eigen (nood)stroom- en koelvoorziening.

Om de veiligheid en uptime van onze dienstverlening te garanderen gebruiken we de ene locatie als back-up voor de andere.

Doetinchem

Ons secundaire datacenter is het datacenter van Novoserve in Doetinchem. Het netwerk van Novoserve is redundant ingericht en is verbonden met een mix van Tier-1 internetbackbones dat bijdraagt aan een hoge beschikbaarheid en prestaties van het netwerk.

We hebben gekozen voor Novoserve omdat het ontworpen is om veiligheid, prestaties, veerkracht en efficiëntie te bieden. Daarnaast ligt het datacenter slechts vijf minuten van ons kantoor vandaan. Bij calamiteiten is er binnen enkele minuten een engineer ter plaatse, ook buiten kantooruren.

Alle datacenters werken met een uitgebreid en strak beleid als het gaat om beveiliging. Een ieder die toegang wil tot het datacenter moet zich identificeren door middel van een identiteitsbewijs. Zonder onze specifieke toestemming krijgt niemand toegang tot onze servers.

Beveiligingssystemen:

  • CCTV camera’s (binnen en buiten).

  • Zonebeveiliging met toegangspoorten en keycards.

  • Bezoekers worden in het gebouw altijd begeleid.
  • Inbraakdetectiesystemen
  • Toegangsregistratie.
  • Branddetectiesysteem

  • Brandblusinstallaties
  • Racks zijn met gecertificeerde sloten afgesloten.

Fysieke barrières:

  • Elektrische hekken rondom het terrein.
  • Ligging allemaal minimaal 1 meter boven NAP.
  • Buiten aan- en afvliegroutes.

De datacenters beschikken over meerdere aansluitingen voor stroom die rechtstreeks zijn aangesloten op de verdeelstations van de netbeheerders.  Daarnaast is er in alle datacenters een noodstroomvoorziening welke voor langere tijd het volledige datacenter kan voor zien van noodstroom bij calamiteiten.

In alle datacenters zijn uitgebreide voorzieningen voor optimale koeling van al onze apparatuur. De installaties zijn op alle punten, inclusief pompen en leidingwerk, redundant uitgevoerd. Op alle vloeren wordt gewerkt met zogenaamde closed cold corridors die energiebesparend zorgen voor een optimale koeling.

Alle datacenters beschikken over engineers die 24/7 on-site beschikbaar zijn voor calamiteiten en direct support kunnen bieden in het geval van calamiteiten.

De allerbeste hardware

Monitoring van onze netwerken

Ondanks onze filosofie om alles zover mogelijk redundant uit te voeren kan er onverhoopt toch wel eens iets verkeerd lopen. Om deze reden monitoren wij onze netwerken en alle servers 24 uur per dag op beschikbaarheid met externe monitoringsystemen. Bij calamiteiten zijn onze engineers binnen enkele seconden op de hoogte van de problemen.

Wanneer er in één van onze onderstaande zaken problemen optreden krijgen wij dit real-time door van onze monitoringsystemen. Tijdens kantooruren worden meldingen direct getoond op meerdere schermen die in het kantoor van Skyberate hangen. Deze meldingen worden zoveel mogelijk pro-actief opgepakt door onze servicedesk. Buiten kantooruren worden meldingen doorgestuurd naar de dienstdoende storingsengineers die calamiteiten zo spoedig mogelijk oplossen. Enkele aspecten waarop onze monitoringsystemen monitoren zijn:

Server monitoring
  • Beschikbaarheid van het netwerk waarin de server draait
  • Beschikbaarheid van de onderliggende infrastructuur waarop jouw server draait
  • Beschikbaarheid van de server in het algemeen.
  • Het beschikbaar zijn van de webserver
  • Het beschikbaar zijn van de mail server
  • Het beschikbaar zijn van de database server
  • Het controleren van de belasting op de server
  • Het controleren van de opslagruimte op de server