Voorkom onterechte SPAM met Magento

Wij horen regelmatig dat orderbevestigingen van klanten met een Magento webwinkel als SPAM worden gemarkeerd, de oorzaak hiervan hebben wij onderzocht. Het onderwerp van de orderbevestiging is in deze cruciaal. E-mail cliënts zoals Hotmail.com, Outlook.com en Live.nl zien de standaard opmaak van Magento orderbevestigingen namelijk als verdacht en labellen ze hierdoor regelmatig als spam.

Standaard gebruikt Magento de volgende opmaak :

Webwinkelnaam: Nieuwe bestelling #000000000

Ons advies daarom is om het ordernummer uit het onderwerp van de e-mail te verwijderen, in deze handleiding leggen wij ook uit hoe je dit doet!

Standaard orderbevestiging aanpassen

1. Log in op cPanel door jouw domeinnaam in te voeren gevolgd door /cpanel. Bijvoorbeeld www.domeinnaam.nl/cpanel.

cPanel log in

2. Vervolgens kies je voor Bestandsbeheer onder het kopje Bestanden.

Bestandsbeheer

3. Eenmaal in bestandsbeheer, ga naar public_html.

Public_HTML

4. Eenmaal in de public_html openen we de volgende bestandsstructuur.

Public_HTML uitgeklapt

Hierin vinden we het bestand order_new.html.

Order New HTML

5. Dit bestand gaan we openen en aanpassen.

In de eerste regel van het bestand halen we het volgende stukje code weg:

# {{var order.increment_id}}

Door dit aan te passen weten we zeker dat er in de volgende order geen ordernummer meer in het onderwerp staat.

Home/Public/

6. Na het verwijderen slaan we het bestand op.

7. Check je score op http://www.mail-tester.com/.
Stuur een test-order naar het op de website aangegeven e-mailadres. Het systeem zal deze test-order vervolgens grondig analyseren en uiteindelijk aangeven op welke punten je je nog meer kunt verbeteren. Door deze handelingen wordt het ordernummer voortaan niet meer in het onderwerp geplaatst, hierdoor zullen orderbevestigingen veel minder in de SPAM terecht komen.

Conclusie

Wat wij naast de bovenstaande aanpassingen aanraden is om bij elke bestelling die binnen je shop wordt gedaan Hotmail gebruikers erop te wijzen in hun SPAM folder te kijken en hier de de mail vervolgens als not spam te taggen. Door deze handeling leert het filter binnen Hotmail zichzelf aan in de toekomst nog minder legitieme e-mails in de SPAM folder te zetten.

Contact

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van deze handleiding, neem dan contact met ons op. Dit kan via info@skyberate.nl of 0316-712000.

in Magento 1Magento 2
Was dit artikel behulpzaam?