E-mail ophalen in een bestaand Gmail-account

In sommige gevallen komt het voor dat je klanten en contactpersonen wil laten mailen naar een “@jouwdomein.nl”-adres, maar dat je een bestaande mailbox van Gmail wil gebruiken om de mail te lezen en beheren. Het is mogelijk om via POP3 de mail op te halen in Gmail, en deze mail ook gewoon met je eigen adres te beantwoorden. In deze handleiding leggen we uit hoe je dat in kan stellen.

E-mail instellen in Gmail

1. Log in op Gmail: https://mail.google.com

2. Ga vervolgens naar instellingen, door rechtsboven op het tandwiel te klikken:

gmail instellingen

3. Er klapt een menu uit, klik vervolgens op Instellingen.

Instellingen

4. Vervolgens ga je naar het tabblad Accounts en Import.

Accounts en import

5. In het nieuwe scherm staan meerdere instellingen die we aan moeten passen, maar we beginnen bij E-mail bekijken uit andere accounts. Kies hier voor Een e-mailaccount toevoegen:

Een e-mailaccount toevoegen

6. Een nieuw scherm zal openen, met een invoerveld gelabeld E-mailadres. Vul hier het e-mailadres in waarvan je de mail op wil halen.

e-mailaccount toevoegen

7. In het volgende scherm kun je kiezen tussen Gmailify of POP3. Kies hier voor POP3. Klik vervolgens weer op volgende.

e-mail importeren uit mijn andere account

8. In het volgende scherm worden wat meer gegevens gevraagd:

Account toevoegen

Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
Wachtwoord: het correcte wachtwoord voor het e-mailadres
POP-server: jouwdomein.nl
Poort: 110
SSL: vink de opties aan die ook aangevinkt staan in de afbeelding hierboven.

De volgende opties zijn optioneel:

  • Een kopie van opgehaalde server achterlaten (optioneel, handig bij mailboxen die met meerdere personen of apparaten gedeeld worden);
  • Binnenkomende berichten labelen: door dit label worden berichten die via POP3 geïmporteerd zijn, makkelijker te herkennen.

9. Klik vervolgens op Account toevoegen.

10. In het nieuwe venster kan je kiezen of je ook wilt verzenden. Selecteer hier de eerste optie en klik op Volgende.

e-mailaccount is toegevoegd

11.Vul in de het volgende scherm de volgende gegevens in:

Vul bij Naam jouw eigen naam in en zorg dat het vinkje Beschouwen als alias aan staat.

Let op: dit wordt getoond bij ontvangers!

12. Klik op Volgende stap.

ander e-mailadres toevoegen

13. Je komt nu op de pagina waar de verzendende server ingesteld moet worden. Vul hier de volgende gegevens in:

SMTP server: jouwdomein.nl
Gebruikersnaam: je volledige mailadres
Wachtwoord: het bijbehorende wachtwoord.
Selecteer “Beveiligde verbinding via SSL
Poort: 465

ander e-mailadres account toevoegen

14. Na het klikken op Account toevoegen zal Google jou een mail sturen op het mailadres dat je net hebt ingesteld. Hierin staat een link om de koppeling te bevestigen, en een bevestigingscode. Klik óf op de link, óf voer de code in op het nieuwe scherm. Eenmaal bevestigd zal Gmail beginnen met het ophalen van alle mail uit het mailaccount.

account verifieren

De mail is nu ingesteld en klaar voor gebruik!

in cPanel & DirectAdmin
Was dit artikel behulpzaam?