CAPTCHA activeren in Magento

De laatste tijd merken we steeds vaker dat Magento webshops last hebben van nep registraties en nep nieuwsbrief aanmeldingen. Magento heeft een functionaliteit waarmee je dit tegen kan gaan, namelijk CAPTCHA. In deze handleiding leggen wij uit wat CAPTCHA is en hoe CAPTCHA geactiveerd kan worden, zodat je in de toekomst geen last meer hebt van deze problemen.

Wat is CAPTCHA

CAPTCHA is een afkorting voor “Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart”. CAPTCHA is een techniek die is ontwikkeld om computers en mensen van elkaar te kunnen onderscheiden. Deze techniek wordt vaak toegepast op formulieren binnen websites om zodoende spam via deze formulieren tegen te gaan. CAPTCHA helpt bij de bescherming tegen spam en ontsleuteling van wachtwoorden. Door middel van een eenvoudige test toont een mens aan dat het geen computer is die probeert in te breken met een wachtwoord beschermd account.

CAPTCHA activeren in Magento 1

1. Log in op de backend van Magento

2. Open vervolgens het Systeem tabblad en ga naar Configuration.

 

3. Open het configuratie menu

4. Navigeer naar Customers > Customer Configuration aan de linkerkant van het klantmenu.

 

5. Kies waarop CAPTCHA geactiveerd dient te worden. De pagina zal opnieuw geladen worden met de Customer Configuration. Hierin zal ook de CAPTCHA optie verschijnen. Nadat de CAPTCHA geactiveerd is, kan hier worden aangegeven op welke formulieren de CAPTCHA geactiveerd dient te worden en hoe deze verder moet functioneren. Tevens kan hier ook de CAPTCHA verder worden ingesteld, met bijvoorbeeld het lettertype en het aantal karakters.

 

Beveiligen van de backend

Tevens is het in Magento mogelijk om de backend te beveiligen met een CAPTCHA

1. Navigeer naar Systeem > Configuration > Advanced > Admin.

 

2. Kies waarop CAPTCHA geactiveerd dient te worden en hoe deze moet functioneren.

 

CAPTCHA activeren in Magento 2

Uiteraard biedt Magento 2 ook deze functionaliteit.

1. In Magento 2 kan deze optie worden terug gevonden onder Stores > Settings > Configuration.

2. Kies vervolgens voor Customers > Customer Configuration

 

3. Kies waarop CAPTCHA geactiveerd dient te worden. De pagina zal opnieuw geladen worden met de Customer Configuration. Hierin zal ook de CAPTCHA optie verschijnen. Nadat de CAPTCHA geactiveerd is kan worden aangegeven op welke formulieren de CAPTCHA geactiveerd dient te worden en hoe deze verder moet functioneren. Tevens kan hier ook de CAPTCHA verder worden ingesteld, met bijvoorbeeld het lettertype en het aantal karakters.

 

Contact

Mocht je toch nog vragen hebben naar aanleiding van deze handleiding, neem dan contact met ons op. Je kunt ons bereiken via info@skyberate.nl of 0316-712000

in Algemeen
Heeft deze handleiding jouw vraag beantwoord?