FAQ | Skyberate Internet Services2019-11-01T13:59:02+01:00

Waarmee kunnen we je van dienst zijn?

Onze helpdesk staat 7 dagen per week voor je klaar om je te helpen!

Kennisbank

FAQ

NOC

Support

Contact

FAQ | Skyberate Internet Services

Wil je snel verder? Op veel vragen vind je zelf een antwoord. Wel zo makkelijk.

Hoe kan ik een netwerkstoring melden?2019-11-01T13:58:25+01:00

In het geval je een netwerkstoring wilt melden, kan dit via 0316 – 712 000.

Waar kan ik tijdens een storing terecht voor informatie?2019-11-01T13:54:52+01:00

Tijdens een storing vindt de informatievoorziening plaats via onze status pagina. Deze is te bereiken via status.skyberate.nl.

Kan ik jullie Webhosting uitproberen?2019-09-30T15:37:07+01:00

Ja, dat kan! Vraag een 14 dagen kosteloze trial periode aan. Je ontvangt dan een volledig functionele omgeving waarmee je kunt zien hoe goed jouw website presteert op ons hosting platform.

Kan ik jullie Magento hosting uitproberen?2019-09-30T15:32:55+01:00

Ja, dat kan! Vraag een 14 dagen kosteloze trial periode aan. Je ontvangt dan een volledig functionele omgeving waarmee je kunt zien hoe goed jouw webshop presteert op ons hosting platform.

Wanneer profiteer ik van staffelkorting?2019-09-30T10:11:06+01:00

Wanneer je domeinportfolio bestaat uit 50 domeinnamen of meer. Op basis van het aantal domeinnamen dat je bij ons onderbrengt, ontvang je extra korting over het totaal bedrag.

Wat is een domeinnaam?2019-11-13T09:28:18+01:00

Een domeinnaam zegt veel over je identiteit en is voor je bezoekers vaak de eerste kennismaking met je bedrijf. Het is daarom van belang dat je een paar goede afwegingen maakt bij het kiezen van je domeinnaam. Met een domeinnaam geef je de online bezoeker een snelle indruk in wat jouw bedrijf doet.

Wat kan ik met een domeinnaam?2019-11-13T09:28:12+01:00

Een domeinnaam is het startpunt van jouw online bereikbaarheid. Zo kan je er een website aan koppelen, er persoonlijke e-mailadressen mee aanmaken of de domeinnaam doorsturen naar een andere domeinnaam of website.

Wat is het verschil tussen POP3 & IMAP?2019-09-30T09:19:32+01:00

Met POP3 worden berichten niet opgeslagen op de server maar worden rechtstreeks gedownload op je PC, tablet of mobiel. Bij IMAP worden de berichten wel opgeslagen op de server. Met IMAP is het dus mogelijk om met meerdere devices te synchroniseren. Bij POP3 worden de berichten opgehaald op slechts één device.

Is het mogelijk om e-mail berichten te ontvangen op mijn tablet of mobiele device?2019-09-30T09:19:48+01:00

Je kunt eenvoudig je e-mailadres koppelen aan je tablet of mobiel, zo ben je onderweg altijd bereikbaar.

Hoe stel ik mijn e-mail in?2019-09-30T09:20:03+01:00

We hebben verschillende uitgebreide handleidingen geschreven waarin we de te nemen stappen beschrijven om je mail te koppelen aan je verschillende devices. Raadpleeg daarvoor onze kennisbank. Mocht het niet lukken om je e-mailadres in te stellen, dan kun je contact opnemen met onze experts van de servicedesk.

Wat is e-mail hosting?2019-09-30T09:20:21+01:00

Met onze e-mail dienst krijg je een veilige mailbox met een eigen domeinnaam. Deze mailbox is van jou en kan niemand anders bij. Zo weet je zeker dat je privacygevoelige informatie veilig is. Daarnaast krijg je een virus- en spamfilter om ongewenste berichten uit je inbox te weerhouden.

Waarom is de snelheid van mijn website belangrijk?2019-09-17T13:03:55+01:00

Snelheid is super belangrijk voor de performance en het gebruiksgemak van jouw website. Hoe sneller je website is, hoe langer men op je website zit en hoe meer pagina’s deze bezoekt. Een trage website zorgt ervoor dat bezoekers jouw website snel verlaten. Erg zonde! Wist je dat zelfs 40% van de internetgebruikers afhaakt bij een trage website…

Kan je me helpen bij het kiezen van een hostingpakket?2019-09-17T13:02:34+01:00

Ja, dat kan! Vraag een gratis adviesgesprek aan met een van onze experts als je niet zeker weet welk pakket het beste aansluit bij jouw website. Wij kunnen je adviseren over onze diensten of je helpen een trial op te zetten.

Ontwikkelen jullie ook Magento webshops?2019-09-17T14:12:57+01:00

Onze core business is het verzorgen van de hosting van jouw webshops. Wij ontwikkelen geen webshops en houden ons niet bezig met de software, de ontwikkeling of het ontwerp ervan. Deze zaken dien je zelf te regelen of uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Wij hebben partners die je hierin kunnen voorzien. Mocht je in contact willen komen met één van onze partners, bekijk daarvoor onze partnerpagina of neem hierover contact met ons op.

Moet ik Magento zelf installeren en updaten?2019-01-21T15:32:16+01:00

Bij de verwerking van jouw bestellingen activeren wij jouw account inclusief een installatie van de laatste versie van Magento. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om de software te updaten. De updates installeren wij niet, aangezien vrijwel iedere webshop verschillende modules geïnstalleerd heeft. Als een module nog niet geschikt is voor de nieuwste versie van Magento dan zal dit problemen opleveren in jouw webshop.

Is er ondersteuning voor meerdere frontends/ shops?2019-09-17T14:10:08+01:00

Een unieke eigenschap van Magento is de mogelijkheid om een multistore op te zetten. Dat wil zeggen dat je meerdere webwinkels kunt opzetten en beheren vanuit één centraal beheersysteem. Het is mogelijk om met onze Magento hosting een multistore op te zetten. De mogelijkheden hiervoor staan aangeven bij de pakketten en worden ‘domeinen’ genoemd. Zo biedt ons Magento Shared START-pakket ondersteuning voor één domeinnaam, dit is één front-end/ shop. Hoe groter het pakket, des te meer front-ends/ shops je kunt opzetten.

Wil je direct aan de slag met het opzetten van een multistore? Bekijk daarvoor onze handleidingen Magento multistore opzetten & Magento 2 multistore opzetten

Is er ondersteuning voor SSL?2019-09-17T13:01:48+01:00

Het is uiteraard mogelijk om gebruik te maken van SSL, echter is dit niet standaard inbegrepen bij een hostingpakket. Een overzicht van de SSL-certificaten die wij aanbieden kan je vinden op de pagina voor SSL-certificaten. Wij verzorgen de installatie!

Hoe bestel ik hosting?2019-09-17T13:01:37+01:00

We bieden verschillende hosting vormen aan, namelijk: Magento, WordPress, Shopware en Webhosting.

Twijfel je of heb je werkelijk geen idee welke vorm hosting het beste aansluit op jouw situatie? Vraag dan een gratis adviesgesprek aan. We bellen graag een keer met je om je te adviseren over onze diensten.

Wanneer wordt mijn aanvraag verwerkt?2019-09-30T09:28:42+01:00

Nadat de factuur is voldaan verwerken wij jouw aanvraag binnen 24 uur.

Wat is webhosting?2019-09-30T09:22:59+01:00

Wanneer je een domeinnaam hebt geregistreerd en jouw website ontwikkeld is, moet deze natuurlijk toegankelijk zijn voor bezoekers. Om dit mogelijk te maken is een computer die beschikt over een permanente verbinding met internet vereist, de server genaamd. Webhosting, of kortweg hosting, is het verhuren van ruimte waarop jouw webpagina’s vierentwintig uur per dag opvraagbaar zijn. Webhosting op betrouwbare en snelle servers is dus uitermate belangrijk. Als een website niet bereikbaar is dan is dat heel vervelend en voor een bedrijf zelfs verliesgevend.

Kan ik mijn pakket upgraden?2019-09-17T12:55:37+01:00

Ja, op elk gewenst moment. We maken het eenvoudig om hostingpakketten te upgraden (of te downgraden). Je kunt bijvoorbeeld starten op een plus-omgeving en upgraden naar een server naarmate jouw website meer verkeer genereert. Indien je hierin geïnteresseerd bent, kun je contact met onze helpdesk opnemen. Het is ook mogelijk om zelf je diensten te upgraden. Bekijk hier de handleiding.

Is het mogelijk om zelf een pakket samen te stellen?2019-09-17T13:00:53+01:00

Het samenstellen van een pakket is uiteraard mogelijk. Indien je hierin geïnteresseerd bent, kun je contact met ons opnemen. We bellen graag een keer met je om je te adviseren over onze diensten of helpen je een gratis trial op te zetten.

Als ik niet tevreden ben over jullie diensten, kan ik de diensten opzeggen en overstappen?2019-09-17T13:09:57+01:00

Wanneer je niet tevreden bent over onze diensten kun je deze opzeggen. Wij zullen een overgang niet blokkeren. Het opzeggen van een dienst kan in ons servicecenter.

Hoe beheer ik alle zaken omtrent de website?2019-09-17T13:00:38+01:00

Wij maken gebruik van een controlpanel (Directadmin & cPanel) waarmee je in principe alles omtrent jouw website kunt instellen.

Binnen welk tijdsbestek is een aangevraagd domein beschikbaar?2019-11-13T09:28:04+01:00

Een domeinregistratie kan in principe binnen enkele uren actief zijn. Echter is het afhankelijk van het tijdstip waarop je een aanvraag doet, buiten kantooruren is de verwerkingstijd iets langer. Jouw domeinnaam wordt aangevraagd op het moment dat wij jouw betaling hebben ontvangen.

Is het ook mogelijk andere extensies te registreren die niet staan vermeld?2019-11-13T09:22:20+01:00

Op onze website staan alleen de veel gebruikte extensies, maar het is ook mogelijk om andere extensies te registreren. Indien je geïnteresseerd bent in het vastleggen van een domeinnaam met een andere extensie, dan kun je altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.

Kan ik een domeinnaam verhuizen naar jullie?2019-09-30T09:48:03+01:00

Het verhuizen van een domeinnaam is gratis, eenvoudig én snel geregeld! Via ons servicecenter is een domeinverhuizing al geregeld door een paar simpele stappen te doorlopen. Je kunt hier je domeinnaam verhuizen of je kunt het aangeven bij je bestelling.

Zijn er kosten verbonden aan het verhuizen van een domeinnaam?2019-09-18T08:20:15+01:00

Nee, het verhuizen van een domeinnaam van jouw huidige hoster naar ons is kosteloos. Uiteraard betaal je wel kosten voor het registreren van het domein.

Kan ik wijzigingen doorvoeren in de houdergegevens?2019-09-17T12:52:31+01:00

Dit is mogelijk. Via het servicecenter kun je de houdergegevens voor vrijwel alle domeinnamen aanpassen.

Ik heb een spellingsfout gemaakt in de opgegeven domeinnaam van mijn bestelling. Wat nu?2019-09-30T09:49:02+01:00

Als je een spelfout hebt gemaakt tijdens het opgeven van je domeinnaam verzoeken wij je zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen en ons hierover in te lichten. Wanneer het domein geregistreerd is zijn hier namelijk geen wijzigingen meer in aan te brengen en zullen er opnieuw kosten in rekening gebracht moeten worden voor een nieuwe domeinregistratie.

Mijn domeinregistratie verloopt bijna, wat moet ik doen?2018-11-30T16:42:06+01:00

Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen. Jouw domeinnaam wordt automatisch verlengd door ons, wanneer er geen opzegging van is ontvangen.

Hoe lang bestaan jullie?2018-11-30T16:40:24+01:00

Wij bestaan sinds 1 maart 2003. Vanaf dat moment staan wij ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Arnhem.

Waar is jullie kantoor gevestigd?2018-11-30T16:39:05+01:00

Ons kantoor is gevestigd te Doetinchem op het Julianaplein 44 met de postcode 7003 DW.

Wat is jullie KVK-nummer?2019-09-30T09:37:17+01:00

Ons Kamer van Koophandel dossiernummer is 57873674.

Wat is jullie BTW-nummer?2019-09-30T09:37:25+01:00

Ons BTW-nummer is NL.8527.73.730.B.01

Wat zijn jullie bankgegevens?2018-11-30T16:34:54+01:00

Onderstaand tref je onze bankgegevens aan: Bankrekening: 31.48.00.670 t.a.v. Skyberate Internet Services B.V. IBAN nummer: NL53 RABO 0314 8006 70 BIC Code: RABONL2U

Wat zijn jullie openingstijden?2018-11-30T16:34:22+01:00

Op werkdagen (van maandag tot en met vrijdag) van 09:00 uur – 17:00 uur. Daarnaast zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar in het geval van een storing op ons storingsnummer. Dit storingsnummer is uitsluitend beschikbaar voor klanten met een service contract. Gewijzigde openingstijden worden altijd via een mededeling op onze nieuwspagina vermeld.

Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?2018-11-30T16:33:35+01:00

Onze algemene voorwaarden kun je hier vinden.

Hoe kom ik in contact met jullie?2019-09-30T09:39:10+01:00

Alle relevante gegevens vind je op onze contactpagina.

Is het mogelijk een afspraak te maken?2019-09-30T09:40:17+01:00

Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om een afspraak te maken. Alle relevante gegevens vind je op onze contactpagina.

Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?2019-09-30T09:40:48+01:00

Alle bepalingen met betrekking tot jouw privacy hebben wij opgenomen in onze privacyverklaring. In deze verklaring staat precies beschreven hoe wij omgaan met jouw persoonlijke gegevens en welke maatregelen wij treffen om deze gegevens zo goed mogelijk te beschermen.

Hoe lang duurt het na het plaatsen van de bestelling voordat mijn order wordt opgeleverd?2019-01-07T13:04:14+01:00

Dit is afhankelijk van het product wat je afneemt. Je ontvangt direct na jouw bestelling een bevestiging hiervan. De verwerking van de bestelling wordt op werkdagen binnen 24 uur afgehandeld. Het kan echter nog enige tijd duren voordat je ook daadwerkelijk gebruik kunt maken van het desbetreffende product. (dit is afhankelijk van beschikbaarheid, betaling ed.). Bovenstaande garanties zijn gebaseerd op best effort. Wij streven ernaar om bovenstaande levertijden te handhaven. Indien dit niet mogelijk is wordt je hierover geïnformeerd. Het niet behalen van bovenstaande levertijden kan worden veroorzaakt door overmacht. Bijvoorbeeld: Wanneer een leverancier de gemaakte afspraken met ons bedrijf niet nakomt, of als de beschikbare capaciteit tijdelijk niet beschikbaar is.

Accepteren jullie ook klanten buiten Nederland?2018-11-30T15:51:38+01:00

Dit is geen enkel probleem. Wanneer je geen rekening hebt bij een Nederlandse bank of instantie, kun je gebruik maken van onze gegevens voor een internationale bankoverschrijving. Voor onze rekening en bankgegevens kun je onze contactpagina raadplegen. Deze gegevens tref je tevens op onze facturen. Europese klanten met een BTW nummer kunnen op verzoek een factuur ontvangen met een 0% BTW tarief. Dit kan uitsluitend, wanneer deze klant dit door middel van officiële documenten kan aantonen.

Kan ik bij jullie gebruik maken van automatische incasso? Zo ja, hoe doe ik dat?2019-09-30T10:03:59+01:00

Wanneer je een nieuwe bestelling plaatst, kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van een automatische incasso als betaalmethode. Voor reeds lopende diensten kun je dit aangeven in het servicecenter. Dit kun je doen door via de optie Wijzig Gegevens onder Mijn account. Je kunt daar de bankgegevens invoeren en de betaalmethode wijzigen.

Welke betaalmethodes hanteren jullie?2019-09-30T10:05:13+01:00

Momenteel hanteren wij vier betaalmethodes: Bankoverschrijving, iDEAL, Paypal en Automatische incasso. In het servicecenter kun je aangeven welke betaalmethode je wenst te gebruiken.

Zijn de prijzen op jullie website incl. of excl. 21% BTW?2018-11-30T15:50:28+01:00

De prijzen op onze website zijn excl. 21% BTW tenzij dit elders op een andere wijze staat vermeld.

Waar kan ik de status van mijn betalingen zien?2018-11-30T15:50:05+01:00

In ons klantensysteem kun je alle door ons verstuurde facturen bekijken en de status hiervan. Zodra de betaling door ons is geregistreerd, wordt dit bijgewerkt in het klantensysteem en kun je dit raadplegen.

Ik wens mijn factuur per post te ontvangen, is dit mogelijk?2018-11-30T15:49:43+01:00

Dit is geen enkel probleem. Standaard ontvang je iedere factuur per e-mail op het e-mailadres dat je hebt ingevoerd in ons klantensysteem. Liever een factuur per post ontvangen? Neem dan contact met ons op, zodat wij de factuur naar jouw postadres kunnen versturen. Dit is niet standaard en dient voor iedere aparte factuur te worden aangevraagd. Aan het versturen van een factuur per post zijn uiteraard geen extra kosten verbonden, de eerder opgegeven betalingstermijn blijft echter ongewijzigd.

Wat zijn de mogelijke facturatieperiodes?2018-11-30T15:49:20+01:00

Afhankelijk van de dienst die je afneemt, is facturatie mogelijk per 1, 3, 6 of 12 maanden. Het bestelsysteem geeft standaard de meest gangbare facturatieperiode mee per dienst. Mocht je de facturatieperiode willen wijzigen, dan kun je hierover contact opnemen met onze administratie.

Waar vind ik mij SSH/ FTP gegevens?2019-09-30T10:24:14+01:00

Jouw SSH & FTP gegevens kun je met een aantal simpele stappen achterhalen:

  1. Log in op ons servicecenter.
  2. Klik vervolgens op Dashboard, er opent zich een nieuw scherm. 
  3. In dit nieuwe scherm zie je vier verschillende opties staan, je klikt hier op de optie Diensten in het blauwe vierkant. 
  4. Nadat je op diensten geklikt hebt, opent er een nieuwe scherm. In dit scherm selecteer je de optie Beheer hostingpakket voor het hostingpakket dat je wenst aan te passen.
  5. Wanneer je dit gedaan hebt kies je voor de optie Wijzig Wachtwoord. In dit scherm kun je bovenaan bij gebruikersnaam & wachtwoord jouw gegevens terugvinden.
Hoe voeg ik een extra contact toe op mijn servicecenter?2019-09-30T09:30:03+01:00

Je kunt een extra contact toevoegen aan jouw servicecenter account door in te loggen via https://sc.skyberate.nl. Hierna klik je op Account informatie ( wijzig gegevens ). Vervolgens klik je op de optie Contactpersonen & sub-accounts. Hier kun je een nieuw contactpersoon toevoegen aan.

Hoe kan ik mijn servicecenter wachtwoord resetten?2019-09-30T10:22:45+01:00

Je kunt jouw servicecenter wachtwoord resetten door naar: https://sc.skyberate.nl te navigeren en hier klik je vervolgens op Beveiligd inloggen. In het volgende scherm klik je op de optie Wachtwoord vergeten. Vul hier jouw e-mailadres in en hierna wordt er een e-mail naar je gestuurd die een herstel URL bevat. Wanneer je deze URL aanklikt krijg je de optie om jouw wachtwoord te resetten.

Wat is een datalimiet?2019-09-30T09:20:46+01:00

Elke bit die verstuurd wordt van en naar jouw server wordt automatisch opgesteld. Zodra je 80% van jouw datalimiet hebt verbruikt ontvang je een e-mail. Het controleren van de server of je daadwerkelijk meer dan 80% hebt verbruikt, vindt iedere nacht plaats. Zo kan het zijn dat je een e-mail bericht krijgt wanneer je 85% of meer heeft verbruikt. Je dient daarom goed in de gaten te houden hoe snel jouw dataverkeer wordt verbruikt. Zodra je al jouw dataverkeer heeft verbruikt gaat de website uit de lucht, tenzij je bij ons hebt aangegeven de site te willen upgraden of je gebruikt maakt van pay per use.

Wat is schijfruimte?2019-09-30T09:20:51+01:00

Schijfruimte is de totale ruimte die je tot jouw beschikking hebt op onze server voor bijvoorbeeld jouw website, e-mail berichten, databases, log bestanden en statistieken.

Wat is dataverkeer?2019-09-30T09:23:56+01:00

Dataverkeer is het inkomende en uitgaande verkeer vanaf het door jou afgenomen hostingpakket.

Voorbeeld 1: een bezoeker bezoekt je website. Hierbij wordt de website en de bijbehorende afbeeldingen gedownload op de computer van de bezoeker ( als tijdelijke internet bestanden ).

Voorbeeld 2: je ontvangt een e-mail bericht. De afzender stuurt de mail naar jouw e-mailadres. De mail komt tijdelijk op de server te staan tot jij de mail binnenhaalt met jouw e-mailprogramma

De afzender stuurt het e-mail bericht naar jouw e-mailadres. Dit e-mail bericht komt op de server te staan en haal je later af met jouw e-mailprogramma.

Voorbeeld 3: je upload bestanden naar de server.

Voorbeeld 4: je download bestanden van de server. Dit zijn allemaal voorbeelden van het verbruik van dataverkeer. Je kunt jouw dataverkeer via het controlpanel in de gaten houden. Indien je qua verbruik op 80% van jouw dataverkeer zit, dan wordt je per e-mail gewaarschuwd.

Kennisbank

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Probeer eens onze kennisbank. Kijk in de kennisbank voor praktische tips, handleidingen en meer!

Handleidingen

Niet gevonden wat je zoekt?

Niet gevonden wat je zoekt?

Direct persoonlijke support

Onze medewerkers staan voor je klaar om de service te bieden die je verdient. Wij zijn 5 dagen per week van Ma t/m vrij: 09:00 – 17:00 beschikbaar.

CHAT MET ONS

Schiet een ticket in
Bel ons 0316-712 000