In onze FAQ zijn een groot aantal veel terugkerende vragen met antwoorden opgenomen. Zo kun je direct een antwoord vinden op jouw vragen.

Wat is dataverkeer?

Dataverkeer is het inkomende en uitgaande verkeer vanaf het door jou afgenomen pakket. Voorbeeld 1: Een bezoeker bezoekt je website. Hierbij wordt de website en de bijbehorende afbeeldingen gedownload op de computer van de bezoeker (als tijdelijke internet bestanden). Voorbeeld 2: Je krijgt een e-mail bericht. De verzender stuurt het e-mail bericht naar jouw e-mail adres. Dit e-mail bericht komt op de server te staan en haal je later af met jouw e-mail programma. Voorbeeld 3: Je upload bestanden naar de server. Voorbeeld 4: Je download bestanden van de server. Dit zijn allemaal voorbeelden van het verbruik van dataverkeer. Je kunt jouw dataverkeer door middel van het controle paneel in de gaten houden. Indien je qua verbruik op 80% van jouw dataverkeer zit, dan wordt je per e-mail gewaarschuwd.

Wat is schijfruimte?

Schijfruimte is de totale ruimte die je tot jouw beschikking hebt op onze server voor bijvoorbeeld jouw website, e-mail berichten, databases, log bestanden en statistieken.

Wat is een datalimiet?

Elke bit die verstuurd wordt van en naar jouw server wordt automatisch opgesteld. Zodra je 80% van jouw datalimiet hebt verbruikt ontvang je een e-mail. Het controleren van de server of je daadwerkelijk meer dan 80% hebt verbruikt, vindt iedere nacht plaats. Zo kan het zijn dat je een e-mail bericht krijgt wanneer je 85% of meer heeft verbruikt. Je dient daarom goed in de gaten te houden hoe snel jouw dataverkeer wordt verbruikt. Zodra je al jouw dataverkeer heeft verbruikt gaat de website uit de lucht, tenzij je ons heeft aangegeven de site te willen upgraden.

Hoe kan ik upgraden?

Upgraden van jouw diensten kan tegenwoordig door in te loggen in jouw Servicecenter en de volgende stappen te doorlopen. Wanneer je inlogt in jouw Servicecenter moet je op de knop Dashboard klikken, hierna krijg je een nieuw scherm. In dit nieuwe scherm zie je vier verschillende opties staan, je klikt hier op de optie Diensten die in het blauwe vierkant staat. Nadat je op diensten geklikt hebt zal zich een nieuwe scherm openen. In dit scherm selecteer je de optie Beheer hostingpakket voor het hosting pakket wat je wenst aan te passen. 

Hoe kan ik mijn servicecenter wachtwoord resetten?

Je kunt jouw servicecenter wachtwoord resetten door naar : https://sc.skyberate.nl te navigeren en hier klik je vervolgens op Beveiligd inloggen. In het volgende scherm klik je op de optie Wachtwoord vergeten  geef in dit scherm jouw e-mailadres in en hierna wordt er een e-mail naar je gestuurd die een herstel URL bevat. Wanneer je deze URL aanklikt krijg je de optie om jouw wachtwoord te resetten.

Hoe voeg ik een extra contact toe op mijn servicecenter?

Je kunt een extra contact toevoegen aan jouw Servicecenter door in te loggen in https://sc.skyberate.nl. Hierna klik je op Account informatie ( wijzig gegevens ). Hierna klik je op de optie Contactpersonen & sub-accounts. Hier kun je een nieuw contactpersoon toevoegen aan jouw servicecenter.

Waar vind ik mij SSH/FTP gegevens?

Jouw SSH & FTP gegevens kun je met een aantal simpele stappen achterhalen. Wanneer je inlogt in jouw Servicecenter moet je op de knop Dashboard klikken, hierna krijg je een nieuw scherm. In dit nieuwe scherm zie je vier verschillende opties staan, je klikt hier op de optie Diensten die in het blauwe vierkant staat. Nadat je op diensten geklikt hebt opent er een nieuwe scherm. In dit scherm selecteer je de optie Beheer hostingpakket voor het hosting pakket wat je wenst aan te passen. Wanneer je dit gedaan hebt kies je voor de optie Wijzig Wachtwoord in dit scherm kun je bovenaan bij gebruikersnaam & wachtwoord jouw gegevens terugvinden. 

Wat zijn de mogelijke facturatieperiodes?

Afhankelijk van de dienst die je afneemt, is facturatie mogelijk per 1, 3, 6 of 12 maanden. Het bestelsysteem geeft standaard de meest gangbare facturatieperiode mee per dienst. Mocht je de facturatieperiode willen wijzigen, dan kun je hierover contact opnemen met onze administratie.

Ik wens mijn factuur per post te ontvangen, is dit mogelijk?

Dit is geen enkel probleem. Standaard ontvang je iedere factuur per e-mail op het e-mailadres dat je hebt ingevoerd in ons klantensysteem. Liever een factuur per post ontvangen? Neem dan contact met ons op, zodat wij de factuur naar jouw postadres kunnen versturen. Dit is niet standaard en dient voor iedere aparte factuur te worden aangevraagd. Aan het versturen van een factuur per post zijn uiteraard geen extra kosten verbonden, de eerder opgegeven betalingstermijn blijft echter ongewijzigd.

Waar kan ik de status van mijn betalingen zien?

In ons klantensysteem kun je alle door ons verstuurde facturen bekijken en de status hiervan. Zodra de betaling door ons is geregistreerd, wordt dit bijgewerkt in het klantensysteem en kun je dit raadplegen.

Zijn de prijzen op jullie website incl. of excl. 21% BTW?

De prijzen op onze website zijn excl. 21% BTW tenzij dit elders op een andere wijze staat vermeld.

Welke betaalmethodes hanteren jullie?

Momenteel hanteren wij vier betaalmethodes: Bankoverschrijving, iDEAL, Paypal en Automatische incasso. In het Service Center kun je aangeven welke betaalmethode je wenst te gebruiken.

Kan ik bij jullie gebruik maken van automatische incasso? Zo ja, hoe doe ik dat?

Wanneer je een nieuwe bestelling plaatst, kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van een automatische incasso als betaalmethode. Voor reeds lopende diensten kun je dit aangeven in het Service Center. Dit kun je doen door via de optie Wijzig Gegevens onder Mijn account. Je kunt daar de bankgegevens invoeren en de betaalmethode wijzigen.

Accepteren jullie ook klanten buiten Nederland?

Dit is geen enkel probleem. Wanneer je geen rekening hebt bij een Nederlandse bank of instantie, kun je gebruik maken van onze gegevens voor een internationale bankoverschrijving. Voor onze rekening en bankgegevens kun je onze contactpagina raadplegen. Deze gegevens tref je tevens op onze facturen. Europese klanten met een BTW nummer kunnen op verzoek een factuur ontvangen met een 0% BTW tarief. Dit kan uitsluitend, wanneer deze klant dit door middel van officiële documenten kan aantonen.

Accepteren jullie ook klanten buiten Nederland?

Dit is afhankelijk van het product wat je afneemt. Je ontvangt direct na jouw bestelling een bevestiging hiervan. De verwerking van de bestelling wordt op werkdagen binnen 24 uur afgehandeld. Het kan echter nog enige tijd duren voordat je ook daadwerkelijk gebruik kunt maken van het desbetreffende product. (dit is afhankelijk van beschikbaarheid, betaling ed.). Bovenstaande garanties zijn gebaseerd op best effort. Wij streven ernaar om bovenstaande levertijden te handhaven. Indien dit niet mogelijk is wordt je hierover geïnformeerd. Het niet behalen van bovenstaande levertijden kan worden veroorzaakt door overmacht. Bijvoorbeeld: Wanneer een leverancier de gemaakte afspraken met ons bedrijf niet nakomt, of als de beschikbare capaciteit tijdelijk niet beschikbaar is.

Hoe lang bestaan jullie?

Wij bestaan sinds 1 maart 2003. Vanaf dat moment staan wij ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Arnhem.

Waar is jullie kantoor gevestigd?

Ons kantoor is gevestigd te Doetinchem op het Julianaplein 44 met de postcode 7003 DW.

Wat is jullie KVK nummer?

Ons Kamer van Koophandel dossier nummer is 57873674.

Wat is jullie BTW nummer?

Ons BTW nummer is NL.8527.73.730.B.01

Wat zijn jullie bankgegevens?

Onderstaand tref je onze bankgegevens aan: Bankrekening: 31.48.00.670 t.a.v. Skyberate Internet Services B.V. IBAN nummer: NL53 RABO 0314 8006 70 BIC Code: RABONL2U

Wat zijn jullie openingstijden?

Op werkdagen (van maandag tot en met vrijdag) van 09:00 uur – 17:00 uur. Daarnaast zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar in het geval van een storing op ons storingsnummer. Dit storingsnummer is uitsluitend beschikbaar voor klanten met een service contract. Gewijzigde openingstijden worden altijd via een mededeling op onze nieuwspagina vermeld.

Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?

Onze algemene voorwaarden kun je hier vinden.

Hoe kom ik in contact met jullie?

Alle relevante gegevens vind je op onze contactpagina.

Is het mogelijk een afspraak te maken?

Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om een afspraak te maken. Alle relevante gegevens vind je op onze contactpagina.

Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?

Alle bepalingen met betrekking tot jouw privacy hebben wij opgenomen in onze privacy verklaring. In deze verklaring staat precies beschreven hoe wij omgaan met jouw persoonlijke gegevens en welke maatregelen wij treffen om deze gegevens zo goed mogelijk te beschermen.

Binnen welk tijdsbestek is een aangevraagd domein beschikbaar?

Een domeinregistratie kan in principe binnen enkele uren actief zijn. Echter is het afhankelijk van het tijdstip waarop je een aanvraag doet, buiten kantooruren is de verwerkingstijd iets langer. Jouw domeinnaam wordt aangevraagd op het moment dat wij jouw betaling hebben ontvangen.

Is het ook mogelijk andere extensies te installeren die niet staan vermeld?

In principe is het wel mogelijk andere extensies te installeren, op onze website staan alleen de veelgebruikte extensies. Indien je geïnteresseerd bent in het vastleggen van een domeinnaam met een andere extensie, dan kunt je altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.

Kan ik een domeinnaam verhuizen naar jullie?

Ook het verhuizen van domeinnamen is mogelijk. Je kunt dit aangeven bij jouw bestelling.

Zijn er kosten verbonden aan het verhuizen van een domeinnaam?

Nee, het verhuizen van een domeinnaam van jouw huidige hoster naar ons is kosteloos. Uiteraard betaal je wel de kosten van de domeinregistratie

Kan ik wijzigen doorvoeren in de houdergegevens?

Dit is mogelijk. Via het Service Center kunt u de houdergegevens voor vrijwel alle domeinnamen aanpassen.

Ik heb een spellingsfout gemaakt in de opgegeven domeinnaam van mijn bestelling. En nu?

Wij verzoeken je zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen om ons hierover in te lichten. Wanneer het domein geregistreerd is zijn hier namelijk geen wijzigingen meer in aan te brengen en zullen er opnieuw kosten in rekening gebracht moeten worden voor een domeinregistratie.

Mijn domeinregistratie verloopt bijna, wat moet ik doen?

Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen. Jouw domeinnaam wordt automatisch verlengd door ons, wanneer er geen opzegging van is ontvangen.

Wat is webhosting?

Wanneer je een domeinnaam heeft geregistreerd en jouw website ontwikkeld is, moet deze natuurlijk toegankelijk zijn voor bezoekers. Om dit mogelijk te maken is een computer die beschikt over een permanente verbinding met internet vereist, de server genaamd. Webhosting, of kortweg hosting, is het verhuren van ruimte waarop jouw webpagina’s vierentwintig uur per dag opvraagbaar zijn. Webhosting op betrouwbare en snelle servers is dus uitermate belangrijk. Als een website niet bereikbaar is dan is dat heel vervelend en voor een bedrijf zelfs verliesgevend.

Waarvoor kan ik webhosting gebruiken?

Webhosting kun je gebruiken als je van plan bent een website bereikbaar te maken op het internet.

Hoe bestel ik webhosting?

Onze webhosting diensten kun je hier bestellen.

Kan ik mijn pakket upgraden?

Upgraden van jouw diensten kan in principe altijd. Indien je hierin geïnteresseerd bent, dan kun je contact met onze helpdesk opnemen.

Is het mogelijk om zelf een pakket samen te stellen?

Het samenstellen van een pakket is uiteraard mogelijk. Indien je hierin geïnteresseerd bent, dan kun je contact met ons opnemen.

Wanneer wordt mijn aanvraag verwerkt?

Nadat de factuur is voldaan zullen wij jouw aanvraag binnen 24 uur verwerken.

Als ik niet tevreden ben over jullie diensten, kan ik de diensten opzeggen en overstappen?

Wanneer je niet tevreden bent over onze diensten kun je deze opzeggen. Wij zullen een overgang niet blokkeren.

Hoe beheer ik alle zaken omtrent de website?

Wij hebben een controlpanel (Directadmin) waarmee je in principe alles omtrent jouw website kunt instellen. Wanneer je problemen ondervindt, kun je altijd onze handleidingen raadplegen of contact met ons opnemen.

Kan ik Magento hosting uitproberen?

Wij leveren geen demoaccount voor Magento. Wij hanteren kortlopende contracten voor onze Magento hosting. Onze Shared Magento Hosting is per maand opzegbaar, zodat je direct kunt opzeggen wanneer je niet tevreden bent.

Ontwikkelen jullie ook Magento Webwinkels?

Onze core-business is het verzorgen van de hosting van jouw webwinkel. Wij ontwikkelen geen webwinkels en houden ons niet bezig met de software, de ontwikkeling of het ontwerp ervan. Deze zaken dien je zelf te regelen of uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Wij hebben partners die je hierin kunnen voorzien. Mocht je in contact willen komen met één van onze partners, dan kun je hierover contact met ons opnemen.

Moet ik zelf Magento installeren en updaten?

Bij de verwerking van jouw bestellingen activeren wij jouw account inclusief een installatie van de laatste versie van Magento. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om de software te updaten. De updates installeren wij niet, aangezien vrijwel iedere webwinkel verschillende modules geïnstalleerd heeft. Als een module nog niet geschikt is voor de nieuwste versie van Magento dan zal dit problemen opleveren in jouw webwinkel.

Hoe beheer ik alle zaken omtrent de website?

Wij hebben een controlpanel (Cpanel) waarmee je in principe alles omtrent jouw website kunt instellen.

Is er ondersteuning voor meerdere frontends/shops?

Een unieke eigenschap van Magento is dat het mogelijk is om een multi-shop op te zetten. Dat wil zeggen dat je meerdere webwinkels kunt opzetten en deze kunt beheren vanuit één centraal beheersysteem. Het is mogelijk om onze Magento hosting een multi-shop op te zetten. De mogelijkheden hiervoor staan aangeven bij de pakketten en worden ‘domeinen’ genoemd. Zo biedt ons Magento Small pakket ondersteuning voor één domeinnaam, dit is dus maar één front-end/shop. Ons Magento Medium pakket biedt ondersteuning voor twee domeinnamen en dus twee front-ends/shops. Zoals je kunt zien bij onze pakketten gaat de ondersteuning bij onze pakketten tot maximaal vijf front-ends/shops. Het is mogelijk nog meer front-ends/shops te koppelen. Wij bekijken graag de mogelijkheden voor je.

Is er ondersteuning voor SSL?

Het is uiteraard mogelijk om gebruik te maken van SSL, echter is dit niet standaard inbegrepen bij een hosting pakket. Een overzicht van de SSL Certificaten die wij aanbieden kun je vinden op de pagina voor SSL Cetificaten.

Hoe bestel ik Magento hosting?

Onze Magento hosting diensten kun je hier bestellen.

Is het mogelijk om zelf een pakket samen te stellen?

Het samenstellen van een pakket is uiteraard mogelijk. Indien je hierin geïnteresseerd bent, dan kun je hierover contact met ons opnemen.

Wanneer wordt mijn aanvraag verwerkt?

Nadat de factuur is voldaan zullen wij jouw aanvraag binnen 24 uur verwerken.

Als ik niet tevreden ben over jullie diensten, kan ik de diensten opzeggen en overstappen?

Wanneer je niet tevreden bent over onze diensten kun je deze opzeggen. Wij zullen een overgang niet blokkeren.

Kan ik mijn pakket upgraden?

Je kunt jouw pakket ieder gewenst moment upgraden via het Servicecenter.