Q
Wat zijn de mogelijke facturatieperiodes?
A Afhankelijk van de dienst die je afneemt, is facturatie mogelijk per 1, 3, 6 of 12 maanden. Het bestelsysteem geeft standaard de meest gangbare facturatieperiode mee per dienst. Mocht je de facturatieperiode willen wijzigen, dan kun je hierover contact opnemen met onze administratie.


Q
Ik wens mijn factuur per post te ontvangen, is dit mogelijk?
A Dit is geen enkel probleem. Standaard ontvang je iedere factuur per e-mail op het e-mailadres dat je hebt ingevoerd in ons klantensysteem. Liever een factuur per post ontvangen? Neem dan contact met ons op, zodat wij de factuur naar jouw postadres kunnen versturen. Dit is niet standaard en dient voor iedere aparte factuur te worden aangevraagd. Aan het versturen van een factuur per post zijn uiteraard geen extra kosten verbonden, de eerder opgegeven betalingstermijn blijft echter ongewijzigd.


Q
Waar kan ik de status van mijn betalingen zien?
A In ons klantensysteem kun je alle door ons verstuurde facturen bekijken en de status hiervan. Zodra de betaling door ons is geregistreerd, wordt dit bijgewerkt in het klantensysteem en kun je dit raadplegen.


Q
Zijn de prijzen op jullie website incl. of excl. 21% BTW?
A De prijzen op onze website zijn excl. 21% BTW tenzij dit elders op een andere wijze staat vermeld.


Q
Welke betaalmethodes hanteren jullie?
A Momenteel hanteren wij vier betaalmethodes: Bankoverschrijving, iDEAL, Paypal en Automatische incasso. In het Service Center kun je aangeven welke betaalmethode je wenst te gebruiken.


Q
Krijg ik iedere nieuwe periode een factuur?
A Iedere nieuwe periode ontvang je van ons een factuur per e-mail van de door jou afgenomen diensten. Jouw facturen kun je bekijken in ons klantensysteem.


Q
Kan ik bij jullie gebruik maken van automatische incasso? Zo ja, hoe doe ik dat?
A Wanneer je een nieuwe bestelling plaatst, kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van een automatische incasso als betaalmethode. Voor reeds lopende diensten kun je dit aangeven in het Service Center. Dit kun je doen door via de optie Wijzig Gegevens onder Mijn account. Je kunt daar de bankgegevens invoeren en de betaalmethode wijzigen.


Q
Accepteren jullie ook klanten buiten Nederland?
A Dit is geen enkel probleem. Wanneer je geen rekening hebt bij een Nederlandse bank of instantie, kun je gebruik maken van onze gegevens voor een internationale bankoverschrijving. Voor onze rekening en bankgegevens kun je onze contactpagina raadplegen. Deze gegevens tref je tevens op onze facturen. Europese klanten met een BTW nummer kunnen op verzoek een factuur ontvangen met een 0% BTW tarief. Dit kan uitsluitend, wanneer deze klant dit door middel van officiële documenten kan aantonen.


Q
Hoe lang na bestelling wordt mijn order opgeleverd?
A Dit is afhankelijk van het product wat je afneemt. Je ontvangt direct na jouw bestelling een bevestiging hiervan. De verwerking van de bestelling wordt op werkdagen binnen 24 uur afgehandeld. Het kan echter nog enige tijd duren voordat je ook daadwerkelijk gebruik kunt maken van het desbetreffende product. (dit is afhankelijk van beschikbaarheid, betaling ed.). Bovenstaande garanties zijn gebaseerd op best effort. Wij streven ernaar om bovenstaande levertijden te handhaven. Indien dit niet mogelijk is wordt je hierover geïnformeerd. Het niet behalen van bovenstaande levertijden kan worden veroorzaakt door overmacht. Bijvoorbeeld: Wanneer een leverancier de gemaakte afspraken met ons bedrijf niet nakomt, of als de beschikbare capaciteit tijdelijk niet beschikbaar is.

Q
Wat is dataverkeer?
A Dataverkeer is het inkomende en uitgaande verkeer vanaf het door jou afgenomen pakket. Voorbeeld 1: Een bezoeker bezoekt je website. Hierbij wordt de website en de bijbehorende afbeeldingen gedownload op de computer van de bezoeker (als tijdelijke internet bestanden). Voorbeeld 2: Je krijgt een e-mail bericht. De verzender stuurt het e-mail bericht naar jouw e-mail adres. Dit e-mail bericht komt op de server te staan en haal je later af met jouw e-mail programma. Voorbeeld 3: Je upload bestanden naar de server. Voorbeeld 4: Je download bestanden van de server. Dit zijn allemaal voorbeelden van het verbruik van dataverkeer. Je kunt jouw dataverkeer door middel van het controle paneel in de gaten houden. Indien je qua verbruik op 80% van jouw dataverkeer zit, dan wordt je per e-mail gewaarschuwd


Q
Wat is schijfruimte?
A Schijfruimte is de totale ruimte die je tot jouw beschikking hebt op onze server voor bijvoorbeeld jouw website, e-mail berichten, databases, log bestanden en statistieken.


Q
Wat is een datalimiet?
A Elke bit die verstuurd wordt van en naar jouw server wordt automatisch opgesteld. Zodra je 80% van jouw datalimiet hebt verbruikt ontvang je een e-mail. Het controleren van de server of je daadwerkelijk meer dan 80% hebt verbruikt, vindt iedere nacht plaats. Zo kan het zijn dat je een e-mail bericht krijgt wanneer je 85% of meer heeft verbruikt. Je dient daarom goed in de gaten te houden hoe snel jouw dataverkeer wordt verbruikt. Zodra je al jouw dataverkeer heeft verbruikt gaat de website uit de lucht, tenzij je ons heeft aangegeven de site te willen upgraden.


Q
Hoe kan ik upgraden?
A Upgraden van jouw diensten kan tegenwoordig door in te loggen in jouw Servicecenter en de volgende stappen te doorlopen. Wanneer je inlogt in jouw Servicecenter moet je op de knop "Dashboard" klikken, hierna krijg je een nieuw scherm. In dit nieuwe scherm zie je vier verschillende opties staan, je klikt hier op de optie "Diensten" die in het blauwe vierkant staat. Nadat je op diensten geklikt hebt zal zich een nieuwe scherm openen. In dit scherm selecteer je de optie "Beheer hostingpakket" voor het hosting pakket wat je wenst aan te passen.


Q
Hoe kan ik mijn servicecenter wachtwoord resetten?
A Je kunt jouw servicecenter wachtwoord resetten door naar : https://sc.skyberate.nl te navigeren en hier klik je vervolgens op "Beveiligd inloggen". In het volgende scherm klik je op de optie "Wachtwoord vergeten" geef in dit scherm jouw e-mailadres in en hierna wordt er een e-mail naar je gestuurd die een herstel URL bevat. Wanneer je deze URL aanklikt krijg je de optie om jouw wachtwoord te resetten.


Q
Hoe voeg ik een extra contact toe op mijn servicecenter
A Je kunt een extra contact toevoegen aan jouw Servicecenter door in te loggen in https://sc.skyberate.nl. Hierna klik je op "Account informatie ( wijzig gegevens )". Hierna klik je op de optie "Contactpersonen & sub-accounts". Hier kun je een nieuw contactpersoon toevoegen aan jouw servicecenter.


Q
Waar vind ik mij SSH/FTP gegevens
A Jouw SSH & FTP gegevens kun je met een aantal simpele stappen achterhalen. Wanneer je inlogt in jouw Servicecenter moet je op de knop "Dashboard" klikken, hierna krijg je een nieuw scherm. In dit nieuwe scherm zie je vier verschillende opties staan, je klikt hier op de optie "Diensten" die in het blauwe vierkant staat. Nadat je op diensten geklikt hebt opent er een nieuwe scherm. In dit scherm selecteer je de optie "Beheer hostingpakket" voor het hosting pakket wat je wenst aan te passen. Wanneer je dit gedaan hebt kies je voor de optie "Wijzig Wachtwoord" in dit scherm kun je bovenaan bij gebruikersnaam & wachtwoord jouw gegevens terugvinden.


Q
Hoe lang bestaan jullie?
A Wij bestaan sinds 1 maart 2003. Vanaf dat moment staan wij ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Arnhem.


Q
Waar is jullie kantoor gevestigd?
A Ons kantoor is gevestigd te Doetinchem op het Julianaplein 44 met de postcode 7003DW.


Q
Wat is jullie KVK nummer?
A Ons Kamer van Koophandel dossier nummer is 57873674


Q
Wat is jullie BTW nummer?
A Ons BTW nummer is NL.8527.73.730.B.01


Q
Wat zijn jullie bankgegevens?
A Onderstaand tref je onze bankgegevens aan: Bankrekening: 31.48.00.670 t.a.v. Skyberate Internet Services B.V. IBAN nummer: NL53 RABO 0314 8006 70 BIC Code: RABONL2U


Q
Wat zijn jullie openingstijden?
A Op werkdagen (van maandag tot en met vrijdag) van 09:00 uur – 17:00 uur. Daarnaast zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar in het geval van een storing op ons storingsnummer. Dit storingsnummer is uitsluitend beschikbaar voor klanten met een service contract. Gewijzigde openingstijden worden altijd via een mededeling op onze nieuwspagina vermeld.


Q
Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?
A Onze algemene voorwaarden kun je

Q
Hoe kom ik in contact met jullie?
A Alle relevante gegevens vind je op onze contactpagina.


Q
Is het mogelijk een afspraak te maken?
A Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om een afspraak te maken. Alle relevante gegevens vind je op onze contactpagina.


Q
Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?
A Alle bepalingen met betrekking tot jouw privacy hebben wij opgenomen in onze privacy verklaring. In deze verklaring staat precies beschreven hoe wij omgaan met jouw persoonlijke gegevens en welke maatregelen wij treffen om deze gegevens zo goed mogelijk te beschermen.
Q
Binnen welk tijdsbestek is een aangevraagd domein beschikbaar?
A Een domeinregistratie kan in principe binnen enkele uren actief zijn. Echter is het afhankelijk van het tijdstip waarop je een aanvraag doet, buiten kantooruren is de verwerkingstijd iets langer. Jouw domeinnaam wordt aangevraagd op het moment dat wij jouw betaling hebben ontvangen.


Q
Is het ook mogelijk andere extensies te installeren die niet staan vermeld?
A In principe is het wel mogelijk andere extensies te installeren, op onze website staan alleen de veelgebruikte extensies. Indien je geïnteresseerd bent in het vastleggen van een domeinnaam met een andere extensie, dan kunt je altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.


Q
Kan ik een domeinnaam verhuizen naar jullie?
A Ook het verhuizen van domeinnamen is mogelijk. Je kunt dit aangeven bij jouw bestelling.


Q
Zijn er kosten verbonden aan het verhuizen van een domeinnaam?
A Nee, het verhuizen van een domeinnaam van jouw huidige hoster naar ons is kosteloos. Uiteraard betaal je wel de kosten van de domeinregistratie.


Q
Kan ik wijzigen doorvoeren in de houdergegevens?
A Dit is mogelijk. Via het
Service Center kunt u de houdergegevens voor vrijwel alle domeinnamen aanpassen.


Q
Ik heb een spellingsfout gemaakt in de opgegeven domeinnaam van mijn bestelling. En nu?
A Wij verzoeken je zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen om ons hierover in te lichten. Wanneer het domein geregistreerd is zijn hier namelijk geen wijzigingen meer in aan te brengen en zullen er opnieuw kosten in rekening gebracht moeten worden voor een domeinregistratie.


Q
Mijn domeinregistratie verloopt bijna, wat moet ik doen?
A Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen. Jouw domeinnaam wordt automatisch verlengd door ons, wanneer er geen opzegging van is ontvangen.


Q
Wat is webhosting?
A Wanneer je een domeinnaam heeft geregistreerd en jouw website ontwikkeld is, moet deze natuurlijk toegankelijk zijn voor bezoekers. Om dit mogelijk te maken is een computer die beschikt over een permanente verbinding met internet vereist, de server genaamd. Webhosting, of kortweg hosting, is het verhuren van ruimte waarop jouw webpagina’s vierentwintig uur per dag opvraagbaar zijn. Webhosting op betrouwbare en snelle servers is dus uitermate belangrijk. Als een website niet bereikbaar is dan is dat heel vervelend en voor een bedrijf zelfs verliesgevend.


Q
Waarvoor kan ik webhosting gebruiken?
A Webhosting kun je gebruiken als je van plan bent een website bereikbaar te maken op het internet.


Q
Hoe bestel ik webhosting?
A Onze webhosting diensten kun je hier bestellen.


Q
Kan ik mijn pakket upgraden?
A Upgraden van jouw diensten kan in principe altijd. Indien je hierin geïnteresseerd bent, dan kun je contact met onze helpdesk opnemen.


Q
Is het mogelijk om zelf een pakket samen te stellen?
A Het samenstellen van een pakket is uiteraard mogelijk. Indien je hierin geïnteresseerd bent, dan kun je contact met ons opnemen.


Q
Wanneer wordt mijn aanvraag verwerkt?
A Nadat de factuur is voldaan zullen wij jouw aanvraag binnen 24 uur verwerken.


Q
Als ik niet tevreden ben over jullie diensten, kan ik de diensten opzeggen en overstappen?
A Wanneer je niet tevreden bent over onze diensten kun je deze opzeggen. Wij zullen een overgang niet blokkeren.


Q
Hoe beheer ik alle zaken omtrent de website?
A Wij hebben een controlpanel (Directadmin) waarmee je in principe alles omtrent jouw website kunt instellen. Wanneer je problemen ondervindt, kun je altijd onze handleidingen raadplegen of contact met ons opnemen.


Q
Kan ik Magento hosting uitproberen?
A Wij leveren geen demoaccount voor Magento. Wij hanteren kortlopende contracten voor onze Magento hosting. Onze Shared Magento Hosting is per maand opzegbaar, zodat je direct kunt opzeggen wanneer je niet tevreden bent.


Q
Ontwikkelen jullie ook Magento Webwinkels?
A Onze core-business is het verzorgen van de hosting van jouw webwinkel. Wij ontwikkelen geen webwinkels en houden ons niet bezig met de software, de ontwikkeling of het ontwerp ervan. Deze zaken dien je zelf te regelen of uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Wij hebben partners die je hierin kunnen voorzien. Mocht je in contact willen komen met één van onze partners, dan kun je hierover contact met ons opnemen.


Q
Moet ik zelf Magento installeren en updaten?
A Bij de verwerking van jouw bestellingen activeren wij jouw account inclusief een installatie van de laatste versie van Magento. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om de software te updaten. De updates installeren wij niet, aangezien vrijwel iedere webwinkel verschillende modules geïnstalleerd heeft. Als een module nog niet geschikt is voor de nieuwste versie van Magento dan zal dit problemen opleveren in jouw webwinkel.


Q
Hoe beheer ik alle zaken omtrent de website?
A Wij hebben een controlpanel (Cpanel) waarmee je in principe alles omtrent jouw website kunt instellen.


Q
Is er ondersteuning voor meerdere frontends/shops?
A Een unieke eigenschap van Magento is dat het mogelijk is om een multi-shop op te zetten. Dat wil zeggen dat je meerdere webwinkels kunt opzetten en deze kunt beheren vanuit één centraal beheersysteem. Het is mogelijk om onze Magento hosting een multi-shop op te zetten. De mogelijkheden hiervoor staan aangeven bij de pakketten en worden ‘domeinen’ genoemd. Zo biedt ons Magento Small pakket ondersteuning voor één domeinnaam, dit is dus maar één front-end/shop. Ons Magento Medium pakket biedt ondersteuning voor twee domeinnamen en dus twee front-ends/shops. Zoals je kunt zien bij onze pakketten gaat de ondersteuning bij onze pakketten tot maximaal vijf front-ends/shops. Het is mogelijk nog meer front-ends/shops te koppelen. Wij bekijken graag de mogelijkheden voor je.


Q
Is er ondersteuning voor SSL?
A Het is uiteraard mogelijk om gebruik te maken van SSL, echter is dit niet standaard inbegrepen bij een hosting pakket. Een overzicht van de SSL Certificaten die wij aanbieden kun je vinden op de pagina voor SSL Cetificaten.


Q
Hoe bestel ik Magento hosting?
A Onze Magento hosting diensten kun je hier bestellen.


Q
Is het mogelijk om zelf een pakket samen te stellen?
A Het samenstellen van een pakket is uiteraard mogelijk. Indien je hierin geïnteresseerd bent, dan kun je hierover contact met ons opnemen.


Q
Wanneer wordt mijn aanvraag verwerkt?
A Nadat de factuur is voldaan zullen wij jouw aanvraag binnen 24 uur verwerken.


Q
Als ik niet tevreden ben over jullie diensten, kan ik de diensten opzeggen en overstappen?
A Wanneer je niet tevreden bent over onze diensten kun je deze opzeggen. Wij zullen een overgang niet blokkeren.


Q
Kan ik mijn pakket upgraden?
A Je kunt jouw pakket ieder gewenst moment upgraden via het Servicecenter.


Hoe maak ik een database aan?
Hoe maak ik een cronjob aan?
Hoe kan ik een ftp account aanmaken?
Hoe kan ik een e-mail account aanmaken?
Hoe kan ik mijn e-mail account wijzigen?
Hoe maak ik een subdomein aan?
Hoe kan ik een e-mail forwarder aanmaken?
Hoe kan ik een geparkeerd domein toevoegen?
Hoe kan ik een back-up maken?
Hoe kan ik mijn nameservers wijzigen?
Hoe kan ik het wachtwoord van mijn hostingpakket wachtwoord wijzigen of inzien?



Hoe kan ik alle openstaande facturen in 1 keer betalen?
Hoe kan ik de betaalmethode wijzigen van mijn facturen?
Hoe kan ik mijn domeinnaam opzeggen?
Hoe kan ik mijn hosting opzeggen?
Hoe maak ik een account aan bij Skyberate en hoe voeg ik hier een sub-account of contactpersoon aan toe?
Hoe plaats ik een bestelling via het Servicecenter?
Hoe wijzig ik de houdergegevens van mijn domeinnaam?
Hoe kan ik eenvoudig mijn account gegevens wijzigen?
Hoe kan ik eenvoudig mijn Servicecenter wachtwoord wijzigen?
Waar vind ik de verhuiscode van mijn domeinnaam?




Hoe maak ik een database aan?


Om een nieuwe database aan te maken via het Servicecenter kunt u deze stappen volgen.

1. Eerst moet je ingelogd zijn op ons Servicecenter. Vervolgens gaat nu naar Diensten via de blauwe button met Diensten erop of via menu Diensten – Overzicht.

2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket.

3. Nu kom je in het overzicht scherm van jouw pakket. Ga hier vervolgens naar Beheer account.


4. Hier vind je opties voor het beheren van jouw account.

hier druk je op Databases.

5. Nu ben je in het overzicht om een nieuwe database te maken of om een nieuwe Mysql gebruiker aan te maken.






Hoe maak ik een cronjob aan?


Om een nieuwe Cronjob aan te maken via het Servicecenter kun je deze stappen volgen.

1. Eerst moet je ingelogd zijn op ons Servicecenter vervolgens gaat nu naar Diensten via de blauwe button met Diensten erop of via menu Diensten – Overzicht.

2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket.

3. Nu kom je in het overzicht scherm van jouw pakket. Ga hier vervolgens naar Beheer account.


4. Hier vind je de opties voor het beheren van jouw account.

hier druk je op Cron beheer.

5. Vervolgens kun je hier een Cronjob aanmaken en daarna op Add Job klikken om hem te bevestigen.







Hoe kan ik een ftp account aanmaken?


Om een nieuwe ftp account aan te maken via het Servicecenter kun je deze stappen volgen.

1. Eerst moet je ingelogd zijn op ons Servicecenter vervolgens gaat nu naar Diensten via de blauwe button met Diensten erop of via menu Diensten – Overzicht.

2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket.

3. Nu kom je in het overzicht scherm van jouw pakket. Ga hier vervolgens naar Beheer account.


4. Hier vind je opties voor het beheren van jouw account.

hier druk je op FTP beheer.

5. Hier kun je nu een account toevoegen door alle gegevens goed in te vullen en vervolgens op Maak FTP account te klikken.







Hoe kan ik een e-mail account aanmaken?


Om een nieuwe e-mail account aan te maken via het Servicecenter kun je deze stappen volgen.

1. Eerst moet je ingelogd zijn op ons Servicecenter vervolgens gaat nu naar Diensten via de blauwe button met Diensten erop of via menu Diensten – Overzicht.

2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket.

3. Nu kom je in het overzicht scherm van jouw pakket. Ga hier vervolgens naar Beheer account.


4. Hier vind je opties voor het beheren van jouw account.

hier druk je op E-mailadressen beheer.

5. Hier kun je een nieuw e-mailadres aanmaken.




Hoe kan ik het wachtwoord van mijn e-mailaccount wijzigen?


Om jouw e-mail account te wijzigen via het Servicecenter kun je deze stappen volgen.

1. Eerst moet je ingelogd zijn op ons Servicecenter vervolgens gaat nu naar Diensten via de blauwe button met Diensten erop of via menu Diensten – Overzicht.

2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket.

3. Nu kom je in het overzicht scherm van jouw pakket. Ga hier vervolgens naar Beheer account.


4. Hier vind je opties voor het beheren van jouw account.

hier druk je op E-mailadressen beheer.

5. Via zie je als 2de optie het kopje Zoek E-mailadres. Hier ga je zoeken welke e-mailadres je wilt gaan wijzigen. Als je het juiste e-mailadres hebt gevonden klik je op Wijzig wachtwoord/quotum.

Hier onder zal daarna een scherm verschijnen waar je het wachtwoord kunt wijzigen. Klik daarna op Opslaan.






Hoe kan ik een subdomein aanmaken?


Om een nieuwe Subdomein aan te maken via het Servicecenter kun je deze stappen volgen.

1. Eerst moet je ingelogd zijn op ons Servicecenter vervolgens ga je naar Diensten via de blauwe button met Diensten erop of via menu Diensten – Overzicht.

2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket.

3. Nu kom je in het overzicht scherm van jouw pakket. Ga hier vervolgens naar Beheer account.


4. Hier vind je opties voor het beheren van jouw account.

hier druk je op Sub-domeinen.

5.

Hier kun je een nieuw Subdomein aanmaken.



Hoe kan ik een e-mail forwarder aanmaken?


Om een nieuwe e-mailforwarder aan te maken via het Servicecenter kun je deze stappen volgen.

1. Eerst moet je ingelogd zijn op ons Servicecenter vervolgens gaat nu naar Diensten via de blauwe button met Diensten erop of via menu Diensten – Overzicht.

2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket.

3. Nu kom je in het overzicht scherm van jouw pakket. Ga hier vervolgens naar Beheer account.


4. Hier vind je opties voor het beheren van jouw account.

hier druk je op E-mail doorsturen.

5. Vervolgens kom je het volgende scherm terecht waar je een forward kan toevoegen.




Hoe kan ik een geparkeerd domein toevoegen?


Om een nieuwe geparkeerde domein aan te maken via het Servicecenter kun je deze stappen volgen.

1. Eerst moet je ingelogd zijn op ons Servicecenter vervolgens ga je naar Diensten via de blauwe button met Diensten erop of via menu Diensten – Overzicht.

2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket.

3. Nu kom je in het overzicht scherm van jouw pakket. Ga hier vervolgens naar Beheer account.


4. Hier vind je opties voor het beheren van jouw account.

hier druk je op Geparkeerde domeinen.

5. Hier kun je vervolgens een nieuwe geparkeerde domein aanmaken.




Hoe kan ik een back-up maken?


Om een back-up te maken via het Servicecenter kun je deze stappen volgen.

1. Eerst moet je ingelogd zijn op ons Servicecenter vervolgens ga je naar Diensten via de blauwe button met Diensten erop of via menu Diensten – Overzicht.

2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket.

3. Nu kom je in het overzicht scherm van jouw pakket. Ga hier vervolgens naar Beheer account.


4. Hier vind je opties voor het beheren van jouw account.

hier druk je op Backup(s) beheer.

5. Nu kun je allemaal opties aanvinken en uit vinken welke je nodig denkt te hebben voor een back-up van jouw website.




Hoe kan ik mijn nameservers wijzigen?


Om jouw nameservers te wijzigen kun je het volgende doen.

1. Ga in het Servicecenter naar het kopje Domeinen – Overzicht.

2. Daarna druk je op Beheren bij de domein welke je wilt gaan wijzigen.

3. Hier zie je een klein overzicht druk vervolgens op Nameservers.

4. Hier zie je jouw Nameserver en kun je wijzigen aanbrengen. En die vervolgens opslaan.



Hoe kan ik het wachtwoord van mijn hostingpakket wachtwoord wijzigen of inzien?


Om het wachtwoord van jouw hosting te wijzigen of om het wachtwoord terug te vinden kun je deze stappen makkelijk volgen.

1. Log in op ons Servicecenter en ga vervolgens naar Diensten via het blauw vierkant met diensten of via menu Diensten – Overzicht.


2. Daarna ga je naar Beheer hostingpakket bij het pakket welke je wilt gaan aanpassen of terugvinden.


3. Nu krijgt je een overzicht te zien van het pakket. Ga vervolgens naar Wijzig wachtwoord.


4.Hier zie je jouw gebruikersnaam staan en jouw wachtwoord. Het wachtwoord kun je meteen hier wijzigen.









Hoe kan ik alle openstaande facturen in 1 keer betalen


Je kunt gemakkelijk alle facturen samenvoegen, hieronder de stappen die je daar voor moet volgen.

1. Om bij uw facturen te komen ga je in jouw Dashboad naar Financieel – Overzicht facturen.


2. Dan in het vervolg scherm zie je rechtsboven de knop “Betaal alles”. Klik hier op.


3. Nu worden de facturen samen berekend. Hier kun je ook aangeven met welke betaalmethode je wilt betalen. Heb je een keuze gemaakt, klik dan op “Direct betalen".







Hoe kan ik de betaalmethode wijzigen van mijn facturen?


Je kunt de facturen op verschillende manieren betalen. Hieronder wordt uitgelegd welke stappen je daar voor kunt volgen.
1. Om jouw factuurbetaling te wijzigen ga je eerst naar Financieel – Overzicht facturen.


2. Vervolgens klik je op “Factuur bekijken” bij de factuur die je wilt wijzigen.

3. Daarna krijg je de factuur te zien. Rechtsboven bij de factuur is er een optiemenu met verschillende betalingswijzen. Zoals Bankoverschrijving, Automatische incasso, iDEAL en PayPal. Als je een keuze heeft gemaakt klik je deze aan. Bij een aantal opties verschijnt er een knop onder jouw keuze zodat je de factuur direct kunt betalen.

Je wordt vervolgens doorgelinkt naar de gewenste betaalmethode.






Hoe kan ik mijn domeinnaam opzeggen?


Om jouw domeinnaam op te zeggen zijn de volgende stappen nodig.
1. In jouw Dashboard gaat u naar Domeinen – Overzicht.


2. Vervolgens klik je op “Beheren” bij het domein welke je wenst op te zeggen.

3. Klik nu op “Opzeggen” .


4. Je kunt nu de reden van opzegging invullen. Op deze pagina vindt u ook de datum waarop het domein opgezegd zal worden. Vink “ik bevestig dat ik deze domeinnaam niet wil verlengen” aan en klik op “opzeggen”. Als bevestiging van deze opzegging ontvangt je een mail op het bij ons bekende contact e-mailadres.






Hoe kan ik mijn hosting opzeggen?


Om jouw hosting te kunnen opzeggen zijn de volgende stappen nodig.
1. In jouw Dashboard ga je naar Diensten – Overzicht.


2. Vervolgens klik je op “Beheer hostingpakket” bij de hosting die je wilt opzeggen. Rechtsboven kun je vervolgens klikken op “opzeggen”.

Je kunt ook op het kleine pijltje klikken naast “Beheer hostingpakket”. Dan krijg je een uitklap menu te zien waar je op “opzeggen” kunt klikken.

3. Daarna kom je bij de pagina om op te zeggen aan en heb je de keuze wanneer je de hosting wilt opzeggen “Per direct” of “Einde van de termijn”. Je kunt tevens de reden van opzegging invullen. Vervolgens klik je op “Opzeggen”. Als bevestiging van deze opzegging ontvangt je een mail op het bij ons bekende contact e-mailadres.






Hoe maak ik een account aan bij Skyberate en hoe voeg ik hier een sub-account of contactpersoon aan toe?


Om je als klant te registreren bij Skyberate is het belangrijk dat u alle informatie van het bedrijf bij de hand heeft. U kunt namelijk maar 1 account aanmaken per bedrijfsnaam of eigen naam en e-mailadres. Het account dat je aanmaakt zal gebruikt worden als hoofdaccount. Je kunt later contactpersonen en sub-accounts aanmaken voor meerdere/andere afdelingen.
1. Om te registreren ga je naar dit adres https://sc.skyberate.nl/register.php of naar onze website www.skyberate.nl. Op onze website (bovenaan) kun je door klikken naar het Servicecenter.

2. In het Servicecenter druk je rechtsboven op “account” en vervolgens op “Registreer”.
3. Vul vervolgens jouw gegevens correct in.
4. Nadat je alles hebt ingevuld kun je op “Registreer” drukken.

5. Om een contactpersoon met eventueel een sub-account aan te maken kun je de volgende stappen volgen. Het aanmaken van contactpersonen of sub-accounts is niet verplicht. Na het registreren zie je onderstaand scherm voor je.

6. Om een contactpersoon en/of sub-accountaan te maken druk je rechtsboven op “Mijn account” en vervolgens op “Contactpersonen/Sub-accounts”.

7. Hier kun je een contactpersoon aanmaken. Tevens kun je hier jouw e-mail voorkeuren aangeven, welke e-mails moet deze persoon ontvangen. Het e-mailadres die bij het registreren van het account is vastgelegd zal altijd alle e-mails ontvangen. Klik vervolgens op “Wijzigingen opslaan”.

Een sub-account is een account met een eigen login voor bijvoorbeeld de afdeling administratie. Je kunt hier een wachtwoord voor aanmaken en eigen rechten toebedelen. Vink “activeer sub-account” aan, vul het wachtwoord in en geef aan welke rechten je dit sub-account wilt toebedelen.


8. Vervolgens klik je op “Wijzigingen opslaan” en heb je een contactpersoon met eventueel een sub-account aangemaakt.






Hoe plaats ik een bestelling via het Servicecenter?


Om een bestelling te plaatsen via het Servicecenter dien je eerst ingelogd te zijn in het Servicecenter.
1. Vervolgens zijn er 2 manier om een bestelling te plaatsen. Je kunt jouw domeinnaam controleren via “Controleer beschikbaarheid” op de beginpagina van het Servicecenter. Als je een domein wilt registreren of verhuizen kun je deze hier invullen. Mocht je alleen een hosting willen bestellen kan dit via de knop “enkel hosting bestellen”.

2. Je kunt ook via de knop Diensten – Bestel diensten jouw nieuwe bestelling plaatsen.
3. Daarna kom je, bij beide methodes, op de productselectie pagina. Hier klik je op het product dat je graag zou willen bestellen.

4. Klik vervolgens op het juiste pakket dat u wilt bestellen via de knop “nu bestellen”.

5. Nu bent u aangekomen bij de pagina om een domeinnaam te registreren of te verhuizen. Hier heeft u 3 opties: - Registreer een nieuwe domeinnaam. - Verhuis uw domeinnaam van een andere registrar naar ons toe (bij het verhuizen van een domein gaan de huidige houder gegevens mee en blijven deze dus gelijk). - Ik gebruik mijn bestaande domeinnaam, wil deze niet verhuizen en update zelf mijn nameservers.

Vink de optie aan die voor u van toepassing is en vul wanneer nodig de domeinnaam in. Klik vervolgens op “Klik om door te gaan“ of “Controleer beschikbaarheid”. Vervolgens krijg je een overzicht te zien van jouw bestelling. Hier zou je nog wat zaken kunnen aanpassen als dit nodig is. Kloppen alle gegevens? Klik dan op “Afrekenen”.
6. Vervolgens zie je het overzicht van jouw winkelwagen. Hier kun je de betaalwijze invoeren en op “Order afronden” drukken.

7. Na het afronden van de bestelling ontvang je een e-mail met de gegevens van jouw bestelling als bevestiging. 8. De gegevens die je nodig hebt om verder te kunnen met jouw hostingpakket zul je zo spoedig mogelijk ontvangen op jouw contact e-mailadres.






Hoe wijzig ik de houdergegevens van mijn domeinnaam?


Om de houdergegevens of contact gegevens van jouw domeinnaam te kunnen aanpassen kun je het volgende doen.
1. Via jouw Dashboard ga je naar Domeinen – Overzicht.

2. Daarna klik je op “Beheren” bij het domein die je wilt wijzigen.
3. Vervolgens ga je naar het kopje “Contact gegevens”.

4. Hier zie je de gegevens van het domein op dit moment. Deze kun je aanpassen waar nodig. Je kunt wijzigingen voor .com en .nl domeinen zelf doorvoeren. Voor andere extensies kun je een mail sturen naar administratie@skyberate.nl. Mogelijk zijn hier kosten aan verbonden. Mocht dit het geval zijn dan hoor je dit altijd voorafgaand aan de wijziging. Het wijzigen van contact gegevens bij .fr en .de domeinen is helaas niet mogelijk.






Hoe kan ik eenvoudig mijn account gegevens wijzigen?


Om eenvoudig jouw account gegevens te wijzigen kun je de volgende stappen nemen.
1. In jouw Dashboard ga je rechtsboven naar “Mijn account”.

2. Klik vervolgens op “Wijzig gegevens”.
3. Hier kun je bijna al jouw gegevens wijzigen. Het is helaas niet mogelijk om zelf jouw e-mailadres te veranderen. Wil je deze toch wijzigen, dan kun je een mail sturen naar administratie@skyberate.nl.
4. Om de wijziging door te voeren klik je op “Wijzigingen opslaan”.







Hoe kan ik eenvoudig mijn Servicecenter wachtwoord wijzigen?


Om eenvoudig jouw wachtwoord van het Servicecenter te wijzigen kun je het volgende doen.
1. In jouw Dashboard ga je rechtsboven naar “Mijn account”.
2. Klik vervolgens op “Wijzig wachtwoord”.
3. Hier vul je eerst jouw bestaande wachtwoord in en vervolgens kun je een nieuw wachtwoord invullen. (Je zult ook direct zien of het wachtwoord sterk genoeg is).


4. Als alles is ingevuld kun je op “Wijzigingen opslaan” klikken en is jouw wachtwoord gewijzigd.






Waar vind ik de verhuiscode van mijn domeinnaam?


Om jouw verhuiscode/token te ontvangen kun je de volgende stappen volgen.
1. In jouw Dashboard ga je naar Domeinen -overzicht.

2. Daarna zie je jouw domeinnamen. Klik vervolgens op “Beheren” bij het betreffende domein om jouw de verhuiscode te ontvangen.
3. Daarna klik je op “Verhuiscode”.

4. Hier krijg je een EEP code te zien, dit is jouw verhuiscode/token.
5. Mocht je jouw verhuiscode/token hier niet terug vinden dan kun je een mail sturen naar administratie@skyberate.nl. Zij zullen je de code verstrekken als je deze aanvraagt met het bij ons bekende contact e-mailadres.