Skyberate collega Martin aan het woord | Support Engineer

Skyberate collega Martin aan het woord | Support Engineer

Wil jij weten hoe het is om als Support Engineer te werken bij Skyberate? Of ben je gewoon nieuwsgierig naar waar onze Engineers zich dagelijks mee bezig houden? Om je een indruk te geven in de uitdagingen, toffe projecten en samenhorigheid onder het team, hebben we Martin geïnterviewd. Martin vertelt over het leven als Support Engineer bij Skyberate.

Hoe ziet een dag als Support Engineer eruit voor jou?

Een dag bij Skyberate begint met een kop koffie en een gezamenlijke dag start: de stand-up. In de stand-up worden de lopende projecten besproken, de uitdagingen en leerprocessen en of we elkaar ergens bij kunnen helpen.

Over de rest van de dag kom je als Support Engineer in contact met veel leuke mensen die je mag assisteren bij hun ICT-vraagstukken. Het geeft mij een geweldig gevoel om tot een oplossing te kunnen komen en daarmee hun dag een stukje beter te maken.

Wat vind je het leukste aan jouw baan bij Skyberate?

Als Support Engineer kom je elke dag voor nieuwe uitdagingen te staan. Je weet namelijk nooit van tevoren wie er gaat bellen en welke vraag diegene heeft. De werkzaamheden variëren van het beantwoorden van korte vragen tot het helpen oplossen van ingewikkelde ICT-vraagstukken. Het feit dat geen dag hetzelfde is en er altijd iets nieuws valt te leren, dat maakt deze baan in mijn ogen leuk en uitdagend.

Wat is het meest opvallende, leukste project waar je aan hebt mogen meewerken in jouw tijd als Support Engineer?

Ik werk pas sinds december 2020 bij Skyberate, dus aanzienlijk grote projecten heb ik nog niet gehad. Maar wat ik erg leuk vind en op dit moment veel energie uit haal zijn het uitvoeren van migraties. Bij een migratie zetten we een website of webshop in zijn geheel over naar een nieuwe, snellere omgeving zodat de klant de beste prestaties uit zijn online onderneming kan halen. Dat is toch gaaf?!

Is er een project/ techniek waarmee jij dolgraag aan de slag zou willen gaan?

Waar ik dolgraag mee aan de slag wil gaan zijn de interne opleidingen en kennissessies. Er wordt enorm veel kennis gedeeld tussen collega’s, iedereen kan iets leren van elkaar. Daarmee schroeven we elkaars kennis en expertise op naar het volgende niveau.

Welke boodschap zou jij willen meegeven aan (toekomstige) Support Engineers?

M