Magento SEO-proof

Maak je Magento webshop 100% SEO-proof

Het optimaliseren van producten en categorieën in je Magento webshop zorgt voor een drastische verhoging van het aantal organische bezoekers en vaak tot een verbetering van het conversiepercentage en omzet.

Toch ervaren wij dat veel Magento webshop eigenaren moeite hebben om deze optimalisaties door te voeren. Dit komt vaak omdat de kennis ontbreekt over het snel en efficiënt optimaliseren van product en categorie teksten. Klinkt jou dit ook bekend in de oren? Lees dan snel verder hoe je jouw Magento webshop kan omtoveren tot een geoptimaliseerde SEO content machine!

De 3 factoren van SEO optimalisatie

Bij zoekmachine optimalisatie maken we onderscheid in 3 verschillende factoren: on-page, externe factoren, en technische factoren. In dit artikel behandelen we het on-page optimalisatie gedeelte omdat je hier als webshop eigenaar zelf invloed op kan uitoefenen. We leggen je het stappenplan uit voor een perfect geoptimaliseerde shop en laten je zien hoe je dit nog sneller kunt bereiken met een handige Magento SEO extensie.

On-page optimalisatie stappenplan

Met on-page optimalisatie bedoelen we het optimaliseren van de product catalogus en de categorieën. Het belangrijkste van on-page optimalisatie? Zorg ervoor dat je categorie teksten altijd uniek zijn. De afgelopen jaren is Google een stuk strenger gaan letten op unieke product en categorie teksten!
Efficiënte optimalisatie hiervan werkt het beste aan de hand van onderstaand stappenplan:

Zoekwoord onderzoek

Voordat je begint met het optimaliseren van de webshop is het belangrijk om per categorie en product te onderzoeken hoe jouw doelgroep hiernaar zoekt zodat je gerichtere teksten kan schrijven om je shop nog beter vindbaar te krijgen. Er zijn twee mogelijkheden om snel onderzoek te doen; de keyword tool in Ads en Google Suggest.

Categorie optimalisatie

Wij zien bij veel shops nog steeds dat er geen tot weinig content op de categorie pagina staat. Een gemiste kans, aangezien een correcte en relevante omschrijving van je categorie je kansen stukken vergroot om voor die categorie in de zoekmachines te scoren.

Product optimalisatie

Bij het optimaliseren van producten moet je rekening houden met de aanwijzingen van Google voor webteksten, het wereldberoemde SEO bedrijf MOZ heeft hier een handige beginnersgids in het Engels voor geschreven die je hier kan vinden. Deze beginnersgids behandeld alle aspecten zoals meta-omschrijvingen, content optimalisatie, afbeelding optimalisatie, en meer.

Sneller optimaliseren met de ReloadSEO extensie

Het inloggen in je Ads account en per categorie of product een zoekwoord onderzoek doen is een tijdrovende klus. Ook bij het schrijven van de teksten moet je constant opletten op het gebruik van je heading tags, zoekwoord dichtheid, lengte van de meta-omschrijvingen, en het hernoemen van je afbeeldingen. Daarom wordt dit soort optimalisatie vaak uitgesteld door webshop eigenaren.

Gelukkig is er sinds kort een veelbelovende extensie van Nederlandse bodem voor Magento die dit probleem oplost: ReloadSEO. De makers van ReloadSEO hebben de Google richtlijnen voor het schrijven van webteksten en de beginnersgids van MOZ gecondenseerd in een extensie die real-time je product en categorie teksten analyseert en aanwijzingen geeft zodat jij je teksten beter kan optimaliseren. Wij hebben de extensie getest en zijn enthousiast!

reloadseo

Afbeelding 1.1: Optimalisatie van producten in Magento d.m.v. de ReloadSEO extensie

Omdat wij een deal hebben gemaakt met ReloadSEO kunnen we onze Skyberate klanten een korting van maar liefst 30% op de ReloadSEO extensie aanbieden! Profiteren van deze korting doe je met de volgende couponcode: SKYBERATE30

Waar wacht je nog op? Start vandaag nog met het optimaliseren van je webshop!

Contact

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact met onze op.